The adventures continue - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Melanie - WaarBenJij.nu The adventures continue - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Melanie - WaarBenJij.nu

The adventures continue

Blijf op de hoogte en volg Melanie

04 Maart 2015 | Australië, Byron Bay

Hoi allemaal,

Waar was ik gebleven? Het is alweer een tijdje terug dat ik voor het laatst een blog heb geschreven en ik heb in de tussentijd weer veel beleefd.

In Cairns heb ik het vooral rustig aan gedaan. Ik had 2 dagtours gedaan, eentje die een stukje landinwaarts ging, in de regenwouden rondom Cairns. Was super leuk en mooi om te zien. Je kon er ook heerlijk zwemmen in mooie grote meren. Ook heb ik een snorkel/duik tour bij het Great Barrier Reef gedaan. Dat was ook echt geweldig! Het water was super mooi blauw en je ziet er veel verschillende visjes. Ik heb daar ook mijn eerste introductie duik gedaan. Het duiken was zeker een leuke ervaring, maar ik weet nu wel dat duiken niet echt mijn ding is.

Op de weg naar Townsville ben ik nog gestopt in een klein plaatsje waar niet veel te beleven was. Ook in Townsville was trouwens niet veel te beleven, haha. Ik ben een dagje naar Magnetic Island geweest. Een mooi eilandje waar je prachtige strandjes hebt en lekker een rondje kan fietsen. Heb op het eiland een wandeling gemaakt naar het vroegere fort, je had daar echt een super mooi uitzicht over de oceaan en een deel van het eiland.

Het volgende op de planning was Airlie Beach, een klein plaatsje aan het strand waar je opstapt om naar de Whitsunday Islands te gaan. Een prachtige eilandgroep waar ik 2 dagen en 2 nachten heb mogen rondlopen/zwemmen. We waren met een groep van 30 man op de boot, allemaal rond mijn leeftijd, dus het was super gezellig.
Het bekendste van de Whitsunday Islands is toch wel Whitehaven Beach, een prachtig parel wit strand. Je gelooft je ogen bijna niet!!
We hebben aardig wat rondgezeild en zo best een groot deel van de eilandengroep kunnen zien, heb die dagen onwijs genoten van alles wat de natuur daar te bieden had. Ook hier heb ik weer gesnorkeld en er waren nog veel meer vissen dan in Cairns, zoveel dat ze zelfs letterlijk voor je neus zwommen!

In Agnes Water heb ik mijn eerste Australische surfles gehad! Wat een ervaring weer, super leuk!! De stroming was wel heel erg sterk maar dat mocht de pret absoluut niet drukken. Het is en blijft kicken als je eenmaal op die surfplank staat :)
Vlakbij Agnes Water ligt het dorpje Town of 1770, waar Captain Cook in 1770 voor het eerst aan land kwam in Australië. Ik had een fiets gehuurd voor de dag en heb lekker rond gecruist op mn fietsje en genoten van alle prachtige uitzichten daar.

Fraser Island is het grootste zandeiland ter wereld en ik had onwijs veel zin in mijn tour over het eiland. Helaas werd er rond de tijd dat ik op het eiland zat een cycloon verwacht, dus ik heb heeeul veel regen gehad de eerste dag. We zijn desondanks de regen toch de auto's uit geklommen en wezen zwemmen in Lake McKenzie, doorweekt van de regen waren we toch al, haha.
Het weer was een stuk beter de tweede dag, overdag hebben we prachtig weer gehad en heb ik kunnen genieten van alle mooie uitzichten over het eiland. Er werd ons wel verteld dat de cycloon krachtiger was geworden en dat het eiland waarschijnlijk zwaar te verduren zou krijgen. Een hele (mentale) uitdaging dus om nog steeds plezier te maken, we hadden geen idee wanneer of hoelaat de cycloon bij Fraser Island zou zijn. 's Avonds hebben we aardig wat regen en harde windstoten gehad, maar de volgende ochtend hebben we ons gelukkig mogen prijzen dat de cycloon het eiland niet zo hard heeft geraakt als verwacht... Had ik daar in mn tentje gelegen, haha!
Helaas hebben we de derde dag niet veel kunnen doen, we mochten vanwege hoge vloed en sterke wind het strand niet op om op te rijden. Dus hebben we eigenlijk heel de ochtend op het kamp gezeten en gezellig naar onze tentjes gestaard.. Dat was wel jammer, maar ik kijk toch terug op een leuke tijd! :)

De schade op het vaste land was een stuk erger, vooral noordelijk van waar ik zat. Daar was de cycloon aan land gekomen en had vooral veel water overlast bezorgd. Alle bussen waren tijdelijk geannuleerd vanwege overstromingen enzo. Ik heb echt dikke vette mazzel gehad dat ik van noord naar zuid reis en niet andersom, anders had ik echt een paar dagen vast gezeten. Ik kon mijn reis gelukkig voortzetten volgens planning, in tegenstelling tot een hele boel andere backpackers..

In Noosa heb ik een Everglades tour gedaan. Er zijn maar twee Everglades op de wereld, in Florida en in Noosa. Het was een super mooie omgeving om lekker op het water rond te cruisen en heb ook een stukje kunnen kanoën! Het water was net een spiegel, zo glad was het. Dit zorgde voor weer een aantal super mooie foto's. Voor de lunch hadden we een heerlijke barbeque aan het water, ideaal! Noosa zelf is vooral een erg relaxed plaatsje waar veel gesurfd wordt.

Tussen Noosa en Brisbane ligt de Australia Zoo, de bekendste dierentuin in Australië, nog opgericht door Steve Irwin. In de dierentuin hadden ze vooral veel inheemse Australische dieren. Ze hebben daar een aardige collectie krokodillen, waarvan een groot aantal gevangen door Steve himself! Was een leuke dag om weer een keer lekker rond te struinen in een dierentuin :)

Het was bijna een verademing om in Brisbane aan te komen, voor het eerst in tijden weer een beetje een stad! Na al die kleinere dorpjes en stadjes was ik daar wel aan toe. Heb mijn dagen daar vooral gespendeerd door lekker rond te dwalen in de stad. In tegenstelling tot andere grotere steden hier vond ik dat Brisbane relatief veel "oude" gebouwen heeft.

Inmiddels zit ik in Byron Bay en zit mijn tijd er in Australië bijna op. De laatste twee dagen in Byron Bay heb ik vooral rustig aan gedaan (wat iedereen hier in Byron doet). Ben naar het meest oostelijke puntje van het Australische vaste land gefietst en daar alle mooie uitzichten in mij opgenomen en natuurlijk weer veel foto's gemaakt. Ik heb daar zelfs een hele school wilde dolfijnen in de oceaan zien zwemmen, was echt gaaf om te zien!

Vrijdag ben ik terug in Sydney, waar ik nog een week de tijd heb om van alles en nog wat te doen. De eerste paar dagen logeer ik bij Josh, een vriend die ik vorig jaar op mijn reis in Centraal Amerika heb ontmoet. In de loop van volgende week ga ik naar Canberra, de hoofdstad van Australië. 14 maart vlieg ik naar Fiji waar ik dan lekker 10 dagen mag gaan genieten in een paradijs! Na Fiji heb ik nog 10 dagen in Vancouver, Canada en voordat ik terug ben in Amsterdam, ga ik nog 3 dagen naar Reykjavik, IJsland.

De tijd vliegt echt voorbij en voordat ik het weet sta ik weer op Nederlandse bodem. Maar voorlopig ga ik nog even goed genieten van alles wat er nog komen gaat!

Tot blogs :)

  • 04 Maart 2015 - 08:27

    Simone:

    Lieve Melanie

    Weer super leuk om je blog te lezen. Zo krijg je toch
    een beetje overzicht daar je erg veel onderneemt! Je bent zowieso
    nog wel 3 weken onderweg dus er komt nog veel meer avontuur
    op je pad.Leuk dat je ons allemaal weer laat meegenieten.
    Nog heel veel plezier vanuit koud nat Nederland. Na het weekend
    wordt het hier zonniger! Alles kabbelt rustig voort hier. Geniet er nog maar van.Dikkex van ons 3

  • 04 Maart 2015 - 10:05

    De Beekies:

    hey lieve Mel!

    Wat heerlijk zeg weer zo'n prachtig reisverslag! Super fijn dat je dit allemaal mee kunt maken en kunt zien. Genieten. Heel veel plezier verder!

    liefsssss
    Y

  • 04 Maart 2015 - 14:55

    Lieke:

    Ha Smellie!

    Klinkt allemaal weer superleuk! Heerlijk genieten van de zon en al het moois wat Down Under te bieden heeft in de backpack-modus! :-) Was weer leuk om je verhaal te lezen en foto's te bekijken, en even weg te dromen uit mijn kantoor met uitzicht op grijze lucht, haha.

    Ben benieuwd naar je verhalen over Fiji, Canada en IJsland, enne... neem je een beetje zon en lente voor ons mee terug naar Nederland? ;-)

    Heel veel plezier nog!

    Groetjes,

    Lieke

  • 05 Maart 2015 - 02:12

    Marinus Verweij:

    Glad you are enjoying the trip. Thanks for the great pictures. I guess you can count another continent and country conquered by you. Have fun in the sun. Talk to you later.

  • 06 Maart 2015 - 14:07

    Corrie Van Baarsen:

    Ha lieverd,

    Klinkt heel geweldig. Volgens mij kun jij, na het uitgebreid genieten van deze vakantie, bijna niet meer wennen als je terug in Nederland bent.......... Maar wie dan leeft, wie dan zorgt, toch?

    Maak nog heel veel plezier en veel geluk met de rest van je planning.

    Liefs en tot spoedig ziens,


    Corrie en Jan


  • 06 Maart 2015 - 19:57

    A Kingma:

    Wat een mooi verslag Melanie ,

    Zo laat je ons mee genieten van je droom reis .
    Geniet nog maar van je vakantie en wij straks weer van je blog.
    lieve groetjes,
    tante Ank.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melanie

Actief sinds 06 Juli 2010
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 46834

Voorgaande reizen:

27 December 2014 - 07 April 2015

Backpacken in Australië, Fiji, Canada en IJsland

17 December 2013 - 20 Januari 2014

Backpacken door Centraal Amerika

13 Augustus 2013 - 17 December 2013

Minor in Amerika

06 September 2010 - 06 Juli 2011

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: