De eerste maand - Reisverslag uit Cairns, Australië van Melanie - WaarBenJij.nu De eerste maand - Reisverslag uit Cairns, Australië van Melanie - WaarBenJij.nu

De eerste maand

Blijf op de hoogte en volg Melanie

28 Januari 2015 | Australië, Cairns

Hallo luitjes!

Hier dan eindelijk een verslag van mijn eerste maand backpacken. Een aantal van jullie zullen inmiddels al wel wat korte verhaaltjes gehoord hebben :)

27 december was het dan eindelijk zo ver; mijn reis ging beginnen!! Op Schiphol was het nog even spannend of mijn vlucht wel zou vertrekken, omdat er sneeuw werd verwacht. Gelukkig is alles goed gegaan en na twee lange vluchten kwam ik zondagavond eindelijk in Sydney aan.

De volgende ochtend ben ik meteen de stad gaan verkennen. Sydney is een grote en leuke stad. Ik heb natuurlijk The Opera House en The Harbour Bridge gezien :) Sydney vind ik vooral heel leuk om te zien door gewoon lekker rond te struinen en een beetje om je heen te kijken. Dinsdag heb ik ook de tourist uitgehangen en een guided tour door de stad gedaan. Heb toen veel leuke informatie gehoord over de geschiedenis van Australië in het algemeen en Sydney.

Woensdag was dan eindelijk de dag waar het om ging: oudjaarsdag! Om een goed plekje te hebben voor het uitzicht op het vuurwerk, was ik al om half 11 's ochtends naar een viewpoint gegaan. Daar heb ik de hele dag gezeten, een boekje gelezen, muziek geluisterd, enzo. Ik kwam een paar Duitse meiden tegen uit het hostel, dus was gezellig bij hen gaan zitten.
Om 21.00 uur hadden ze een vuurwerkshow voor de kleintjes, en wauw, die show was opzich al indrukwekkend. Om 00.00 uur heb ik dan ook echt m'n ogen uitgekeken (en natuurlijk veel foto's gemaakt).

Donderdag was een lekker rustig dagje en vrijdag ben ik samen met Josh (een van de jongens die ik vorig jaar in Centraal Amerika heb ontmoet) naar Bondi Beach gegaan en hebben we daar een mooie wandeling langs de kust gedaan! Was onwijs leuk om elkaar weer te zien en gezellig bij te kletsen.

De volgende stop was Melbourne. Ook een hele leuke stad. De dag dat ik aankwam werd ik begroet door 42 graden en een strak blauwe lucht, 'lekker' warm dus.. Ook hier heb ik lekker rond gelopen en een guided tour gedaan door de stad.
Vanuit Melbourne heb ik een dag tour gedaan langs de Great Ocean Road. Het was een onwijs lange dag maar ik heb veel kunnen zien. De Great Ocean Road heeft veel kleine en schattige dorpjes langs de kust, dus daar zijn we een aantal keer gestopt. In een van deze dorpjes kon je wilde koala's in de boom zien zitten! Echt super leuk om gezien te hebben!! De highlight van de dag was het deel van de Great Ocean Road met de Twelve Apostels. Dit zijn stukken rots voor de kust die door de eeuwen heen zijn gevormd doordat de oceaan ertegen aan 'sloeg' als het ware.

Na Melbourne ben ik naar Tasmanië gevlogen. Ik heb daar een 6- daagse tour over het hele eiland gedaan en zelf nog wat tijd gespendeerd in Hobart. De tour was echt super vet!! Had drie aardige meiden ontmoet dus we zijn vrijwel de hele tour met elkaar opgetrokken. De 6 dagen waren super lang, maar we hebben alles kunnen zien op het eiland. Tasmanië is super divers qua natuur, van prachtige witte stranden langs de westkust, tot regenwouden langs de oostkust en gebergten in het midden van het eiland. We hebben veel in de bus moeten zitten, maar zelfs tijdens het rijden heb ik veel gezien qua landschappen en natuur! :)

Ik had wel langer op Tasmanië willen blijven, maar de volgende tour stond alweer bijna op de stoep. Nadat ik terug was op het 'vaste land' van Aussie, ben ik naar Adelaide gegaan, waar ik een paar dagen heb kunnen relaxen en lekker heb rondgelopen in de stad. Ook heb ik een leuke en mooie wandeling gedaan in een nationaal park iets buiten de stad!

Na 3 dagen in Adelaide te zijn geweest, was het tijd voor de Outback tour! Ik had super veel zin om het 'echte' Australië te gaan ontdekken! Op zaterdagavond hadden we de groep meeting en zijn we gezellig uit eten geweest. Zondag gingen we meteen de outback in, maar voordat we echt in de middle of nowhere in zouden trekken, zijn we gestopt in de Clare Valley wijn regio. Hier hebben we een wijnproeverij gedaan met lokale wijn, en tot mijn verbazing waren sommige wijntjes prima te drinken :) We hebben overnacht in een klein plaatsje genaamd Quorn, waar verder niet zoveel te beleven was.

De volgende dag zijn we gaan hiken in de Flinders Ranges National Park. Ook weer een prachtige wandeling!! We hebben geluncht op een super mooi uitzichtspunt, dus dat was genieten.
Omdat de afstanden zo groot zijn in de outback (en eigenlijk heel Australie), hebben we nog een stuk moeten rijden voordat we in Beltana aan kwamen. We hebben gelogeerd op een soort boerderij die een aantal kamers hebben voor de toeristen. Die avond hebben we heerlijk bij het zwembad gegeten, het eten was gemaakt door de mensen die op de boerderij wonen.
Zo gek als ik ben, ben ik de volgende ochtend om 06.00 uur opgestaan om tijdens de zonsopgang 'eventjes' te gaan hardlopen met David, een jongen uit Zwitserland. Ik had de warmte, zelfs ' s ochtends vroeg, akelig onderschat en het was er ook behoorlijk heuvelachtig. Dit neemt niet weg dat het een onwijs gave ervaring was, aangezien er niets en niemand om je heen is en je eigenlijk het gevoel hebt dat je alleen op de wereld bent.

Wat ik ook heel leuk vond tijdens de tour, was het plaatsje Coober Pedy. In dit stadje wordt er nog steeds gegraven voor opaal, en de opbrengst is hier het hoogst van de hele wereld. We hebben een mijn- tour gedaan en kregen informatie over de mijnindustrie en hoe het precies in z'n werk gaat. Omdat temperaturen op kunnen lopen tot 50+ graden in de zomer, woont het grootste deel van de lokale bevolking onder de grond. Het was bijna vanzelf spreken dat wij dit ook zouden ervaren, dus hebben we dit ook gedaan. Heb toen heeeeerlijk geslapen, je hoort helemaal niets en het is pikkie donker in de kamer!

Na Coober Pedy kwam de highlight van de tour: Ayers Rock ofwel Uluru. We zouden de komende paar dagen onder de sterrenhemel in 'swags' slapen, als het ware grote slaapzakken met een dun matrasje erin. Ook weer een leuke ervaring!! Wat ik helemaal gaaf vond, was de helicopter vlucht die ik heb gedaan over Uluru. Ik vind het nog steeds absurt vind, is dat die rots letterlijk uit t niets uit de grond komt. Zover je kan kijken zie je alleen maar vlakten met hier en daar een heuveltje.
We hebben best veel tijd in Ayers Rock besteed en we hebben veel geleerd over de Aboriginals en hun cultuur. Uiteraard kon de zonsondergang en zonsopgang met uitzicht op Uluru niet uitblijven.

De laatste dag van de tour zijn we in Kings Canyon geweest. Echt een fantaaaastische omgeving om te zien! Ik kan bijna niet omschrijven hoe het eruit ziet, maar het was een onwijs gave ervaring om hier een mooie hike te doen. Omdat we vroeg begonnen waren met de wandeling (06.00 uur), waren we voordat het echt heet begon te worden alweer klaar en konden we lekker afkoelen onder de douche.

Na Kings Canyon zijn we doorgereden naar Alice Springs, waar de tour echt zou eindigen. We hebben nog een laatste avond met de groep gegeten en hebben gezellig een drankje gedronken in een van de bars.

Gisteravond ben ik aangekomen in Cairns, waar ik even een paar dagen ga bijkomen voordat ik langs de oostkust terug naar Sydney ga. De volgende stop is Mission Beach.

Ik hoop dat jullie het (weer) leuk vonden om mijn verslag te lezen. Ik ga proberen een paar foto's te uploaden.

Tot de volgende blog!

  • 28 Januari 2015 - 09:29

    Boeman:

    Yo Mellie,

    David = Zwitserland = Bankierszoon?

    groeten

    Boeman.

  • 28 Januari 2015 - 11:13

    Corrie Van Baarsen:

    Hi Mel,

    Wat een geweldige reis hè in dat prachtige land met zo heel veel verschillende natuur, dieren en uiteraard mensen. Dank voor het verslag, zo kunnen we een beetje meegenieten.

    Klinkt allemaal heel gezellig, maar zal ook wel heel vermoeiend zijn. Doe je goed dat uitrusten zo af en toe.

    Maak nog veel plezier en geniet volop!!!!!

    Liefs en tot nadere berichten

    Corrie en Jan

  • 28 Januari 2015 - 22:28

    Lieke:

    Ha Smellie!

    Leuk verhaal weer en hele coole foto's! Ziet er allemaal supermooi uit! Heel veel plezier nog en plaats over een maandje maar weer een leuk berichtje :-).

    Groetjes uit Italië (paar dagen skiën zonder man en kind ;-)

    Lieke

  • 29 Januari 2015 - 20:23

    Tante Ank:


    hoi Mel,
    Wat een een reis!! leuk verslag en mooie fotos
    je komt op veel mooie plekjes in de wereld
    geniet maar en op tijd rust en ik kijk weer uit naar
    je volgende verslag,
    groetjes tante Ank.

  • 30 Januari 2015 - 22:57

    AnenVon:

    Wauw Mel, dat klinkt allemaal goed zeg. We krijgen enorm veel zin om te gaan reizen!
    gr AnenVon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melanie

Actief sinds 06 Juli 2010
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 46904

Voorgaande reizen:

27 December 2014 - 07 April 2015

Backpacken in Australië, Fiji, Canada en IJsland

17 December 2013 - 20 Januari 2014

Backpacken door Centraal Amerika

13 Augustus 2013 - 17 December 2013

Minor in Amerika

06 September 2010 - 06 Juli 2011

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: