Football, San Diego and so much more! - Reisverslag uit Albuquerque, Verenigde Staten van Melanie - WaarBenJij.nu Football, San Diego and so much more! - Reisverslag uit Albuquerque, Verenigde Staten van Melanie - WaarBenJij.nu

Football, San Diego and so much more!

Blijf op de hoogte en volg Melanie

19 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Albuquerque

Daar ben ik weer!

Het is echt ongelooflijk hoe snel de tijd vliegt. Ben hier nu bijna 2,5 maand en elke week doe ik weer nieuwe dingen en ontmoet ik nieuwe mensen. Heb het nog steeds erg naar mijn zin.

Sinds mijn vorige blog heb ik weer een aantal leuke dingen gedaan! Ik ben naar m'n allereerste football wedstrijd geweest hier. Van te voren doen ze hier een zogenaamde 'tailgate'. Wat inhoud dat je op het parkeerterrein een aantal partytenten op zet en dan met vrienden gezellig (drank)spelletjes speelt, hamburgers bakt op een grill en sommige drinken zich helemaal aan gort, schijnt dat je dat nodig hebt wil je de wedstrijd aan kunnen zien, haha! Dit hele principe kennen we in Nederland niet en het was dan ook erg leuk om een keer meegemaakt te hebben.
De wedstrijd zelf was ook leuk. Helaas hadden we verloren maar vond het super om een keer de sfeer in een stadion mee te maken en de wedstrijd van dicht bij te zien.

De week erna was er weer een wedstrijd, dit keer tegen onze rivaal. Het is zegmaar de Ajax- Feyenoord wedstrijd van hier.
Het is gewoonte hier op de universiteit om de een paar dagen voor de wedstrijd de mascotte van de tegenstander te verbranden, om de teamspirit er een beetje in te krijgen en iedereen enthousiast te maken voor de wedstrijd. Was leuk om een keer gezien te hebben, maar had er eigenlijk meer van verwacht.
Dan de wedstrijddag.. Nou ik dacht dat ik de vorige tailgate gekke dingen had gezien tijdens de tailgate.. Ik kan jullie vertellen, dat was helemaal NIETS in vergelijking met deze tailgate. Het was absurd druk, nog meer drank en eten en nog meer gekkigheid. Super om dit ook weer mee te maken. En het allerleukste was nog wel dat we onze rivaal dik verslagen hadden, dus dat maakte de sfeer alleen nog maar beter!

We hebben hier een lang weekend 'herfstvakantie' gehad, van donderdag tot en met zondag. Even lekker een paar dagen geen school. Daar heb ik goed gebruik van gemaakt en ben woensdagmiddag naar San Diego, Californië gevlogen om Natasha (een nicht van ons) en Dan te bezoeken. Het was super gezellig om weer even bij te kletsen en het leukste was nog dat zij net een dochtertje heeft gekregen, dus dat was helemaal leuk. We hebben een wandeling gemaakt over het strand en we zijn naar de San Diego dierentuin geweest. Deze dierentuin is een van de grootste in Amerika en ze hebben er reuzenpanda's! Wat een leuke dieren om te zien zeg!
Helaas vloog het weekend voorbij en zat ik zaterdagmiddag alweer in het vliegtuig naar Albuquerque.

Op het vliegveld werd ik opgewacht door Kenza en hebben we even boodschappen gedaan. 's Avonds ben ik met Chris en Kenza naar Chris zijn ouders geweest en hebben we lekker gegeten. Ik bleef zaterdagavond bij hen slapen omdat we zondagochtend vroeg (!!!) naar de Balloon Fiesta gingen.
De Balloon Fiesta is typisch iets in Albuquerque en het houdt in dat voor een week lang er honderden luchtballonen 's ochtends vroeg op stijgen tijdens de zonsopgang.
Zondagochtend om 5 uur ging de wekker en ook al was het lastig om uit bed te komen, wat was het het waard! De foto's zeggen in dit geval mer dan duizend woorden! Onwijs gaaf om gezien te hebben!

Donderdag was ik met een vriendin van de uni gaan stappen in de 'downtown'. Ik heb echt in een deuk gelegen door de drankprijzen hier. Het was studentenavond op donderdag, een drankje kost dan 2 dollar en 75 cent. Wat een grap! Omgerekend is dat amper 2 euro voor een mixdrankje. Sommige drankjes waren iets duurder, maar omgerekend was het nog niet meer dan €3,50 hahaha.
Uitgaan is hier wel iets anders dan in Amsterdam. De clubs gaan hier om stipt 2 uur dicht, haha. Ze beginnen rond 11 uur/half 12, maar alsnog had ik het idee dat ik er net was toen het licht alweer aan ging.
Ondanks dat het een korte nacht was, was het wel erg gezellig!

Gisteravond heb ik de Full Moon Hike gedaan hier in de Sandia Mountains. Wauw, wat was dat gaaf! Het geeft echt een kick om in het pikke donker door de bossen te lopen in de hoop dat je niet struikelt over een steen of tak, haha. De volle maan gaf super mooie effecten en hielp ook wel met het zicht, maar toch hadden we een zaklamp nodig om onze enkels niet te breken. Eenmaal boven aan de top hadden we een prachtig uitzicht over Albuquerque! Wauw, wauw, wauw! Puur genieten.

Voor dit weekend staat er verder niets op de planning. Lekker thuis bankhangen, boekje lezen en films kijken. Een perfect weekend!

Dit was het weer voor deze keer! Hoop dat jullie weer met plezier mijn verslag gelezen hebben. Ik vind het super leuk om steeds jullie reacties te lezen. Tot de volgende blog!! :)

  • 21 Oktober 2013 - 09:30

    Lieke:

    Ha Smellie,

    Leuk verslag weer en coole foto's, zeg! Vooral die met al die luchtballonnen zijn gaaf!
    Volgens mij vermaak je je daar wel, dus veel plezier nog!

    Groetjes,

    Lieke

  • 21 Oktober 2013 - 11:13

    Nelly Haarlem:

    Hé you,

    Gaaf wat je allemaal meemaakt. The making of..."lane of memories" wordt steeds langer. Leuk voor later! -Enjoying- is jouw major vak op dit moment?? Good for you! Geweldig dat jij dit allemaal kan en mag meemaken.
    En ahhh wat is de nieuwe wereldburger een mooi kindje, jij was ooit ook zo leuk haha.
    Ik had ff'ies geleden een tochtje in een ballon kunnen maken, and I turned it down...HOW STUPID WAS THAT!!! Nu tuur ik wel naar boven.
    Ik heb panda's in China gezien, so cute..niet? Lijken wel life knuffels.
    Geniet er maar volop van, ik vertrouw erop dat ik daarover geen zorgen hoef te maken.

    Liefs van nr 21
    Nelly

  • 21 Oktober 2013 - 18:43

    De Beekies:

    hey Mel,
    Leuk joh. Fijn dat je weer een verslag met foto's hebt neergezet. Geweldig wat je allemaal meemaakt. Echt super leuk om te volgen.
    Veel plezier!!!!!!!!!
    liefs van ons viertjes

  • 03 November 2013 - 11:39

    Tante Ank:

    Hoi Melanie ,
    Wat een gezellig lang verslag ,
    mijn computer was niet goed en de reactie werd niet verstuurd
    daarom nu pas antwoord .
    Wat beleef je veel, weer een leuke tijd en ook nog studeren!
    geniet er van en ik lees met plezer je verslag.
    .
    groetjes ,
    tante Ank.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Albuquerque

Melanie

Actief sinds 06 Juli 2010
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 46848

Voorgaande reizen:

27 December 2014 - 07 April 2015

Backpacken in Australië, Fiji, Canada en IJsland

17 December 2013 - 20 Januari 2014

Backpacken door Centraal Amerika

13 Augustus 2013 - 17 December 2013

Minor in Amerika

06 September 2010 - 06 Juli 2011

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: