Taos Trip - Reisverslag uit Albuquerque, Verenigde Staten van Melanie - WaarBenJij.nu Taos Trip - Reisverslag uit Albuquerque, Verenigde Staten van Melanie - WaarBenJij.nu

Taos Trip

Blijf op de hoogte en volg Melanie

21 September 2013 | Verenigde Staten, Albuquerque

Lieve allemaal,

Het is alweer eventjes geleden sinds mijn laatste blog en ik vond het wel weer tijd voor een nieuwe!

De tijd vliegt voorbij, ik ben hier nu al ruim anderhalve maand, de eerste toetsen zitten er op en mijn Nederlands rent achteruit. Let dus niet te veel op domme spelfouten of rare zinnen en random Engelse woorden midden in zinnen, haha!

Het weekend van 31 augustus hadden we een lang weekend doordat de eerste maandag van september altijd Labor Day is. Dit weekend stond in het teken van de Taos trip! Deze trip was bedoeld voor uitwisselingsstudenten die wat meer van de staat New Mexico wilden zien. Die kans heb ik uiteraard niet laten lopen!
Zaterdagochtend begonnen we de trip met een bezoek aan Santa Fe. In Santa Fe staat 'The Roundhouse', dit is de capitol building van de staat New Mexico en hier vinden dan ook belangrijke debatten en what not plaats. Waar de naam Roundhouse vandaan komt raden jullie nóóóóóóit! Het gebouw is namelijk rond!
Na The Roundhouse hebben we de oudste kerk van Amerika bekeken, namelijk gebouwd in 1610 (uit m'n hoofd). De kerk is sindsdien wel een aantal keer in de brand gestoken, maar de fundering is nog de officiële!
Eigenlijk hebben we helemaal niet zo lang in Santa Fe rondgelopen, we gingen namelijk na wat vrije tijd gehad te hebben om zelf op verkenning uit te gaan, door naar Taos.

Taos is een stadje op een kleine 2 uur rijden van Santa Fe. Eenmaal aangekomen zijn we naar het Harwood Museum geweest, een museum met allemaal moderne kunst. Nou, ik had het binnen een half uur wel gezien xD. Na het museum zijn we doorgereden naar ons hostel waar we lekker relaxed hebben de rest van de avond.

Zondag stond er een drukke/actieve dag op het programma. We hebben namelijk Wheeler Peak mountain omhoog bewandeld. Wheeler Peak mountain is de hoogste berg in New Mexico, met een hoogte van 4000 m. De wandeling omhoog was af en toe pittig, maar al met al vond ik de wandeling erg goed te doen en heb onwijs mooie natuur gezien. Eenmaal aangekomen bij Williams Lake (3360 m) hadden we tijd voor onszelf en ben ik met nog een paar andere op verkenning uitgegaan. Ik kan jullie vertellen dat het een erg mooie omgeving is! De wandeling naar beneden verliep soepeler dan omhoog, alleen halverwege begon het keihard te regenen... Ik dacht dat ik het Nederlandse weer in Nederland had gelaten...?! Haha, al met al een erg leuke dag!

Maandag was alweer de laatste dag. 's Ochtends hadden we tijd om onze tassen in te pakken en rustig wakker te worden en te ontbijten. Alle spullen eenmaal in de bus gedumpt zijn we opweg gegaan naar de Rio Grande Gorge. Zoals jullie op de foto kunnen zien is dit eigenlijk gewoon de kleine Grand Canyon. Heel absurt dat deze canyon letterlijk in de middle of nowhere ontstaan is. Daarna zijn we op weg gegaan naar de Taos Pueblo. Een Pueblo is een dorp waar op de dag van vandaag nog steeds Native Americans wonen. Na een rondleiding hadden we vrije tijd om zelf wat rond te lopen en heb ik leuk een praatje gemaakt met een meneer die daar woont. Hij vroeg waar ik vandaan kwam en wat ik hier deed. Wat ik totaal niet verwacht had, is dat hij wist waar Amsterdam lag!
Op de terug weg zijn we nog bij de Rio Grande rivier gestopt om lekker te lunchen en te zwemmen.

Het was een erg geslaagd weekend! Helaas begon de harde werkelijkheid dinsdag op school weer...

Albuquerque ligt als het ware naast de Rocky Mountains en het gedeelte van de Rockies heet hier de Sandia Mountains. Op een zaterdag zijn 2 huisgenootjes en ik een leuke wandeling gaan maken. Ook op deze 'berg' heb ik weer mijn ogen uitgekeken. We hadden een prachtig uitzicht over Albuquerque en de natuur was ook op deze berg weer indrukwekkend. Ik blijf het een raar iets vinden dat Albuquerque eigenlijk midden in de woestijn ligt en dat de berg ernaast helemaal groen is.

Inmiddels ben ik ook begonnen met voetbal. Nouja, het is alweer bijna afgelopen. Ze doen hier per maand een sport en september was de maand van voetbal. Volgende maand is er flagfootball, dat is eigenlijk gewoon American Football alleen mag je elkaar dan niet tackelen maar moet je een 'flag' van de riem trekken.
Oke, terug naar voetbal. Of eigenlijk ook niet. Heel veel kan (en wil) ik er niet over zeggen. Alleen dat ze het hier voor hun plezier doen en lang niet zo fanatiek zijn als ik. Ohja, en dat een aantal van mijn teamgenoten überhaupt nog nooit gevoetbald hadden voordat de eerste wedstrijd begon...

Misschien is het ook nog wel leuk om te vertellen dat we vorige week echt absurd veel regen en harde wind hebben gehad. Elke dag hebben we wel een paar 'flash flood warnings' gehad, wat inhoud dat er dusdanig veel regen valt dat er korte "overstromingen" kunnen zijn doordat het water eigenlijk nergens meer heen kan . In het nieuws werd zelfs gezegd dat de regen die vorige week gevallen is, normaal gesproken in 6 maanden valt. In Colorado, de staat boven ons, is er zoveel regen gevallen dat er veel rivieren zijn overstroomt. Veel mensen moesten hun huis uit en heel veel wegen waren niet meer begaanbaar. Gelukkig was het bij ons niet zo erg. Deze week is het ook gewoon weer rond de 25-26 graden, alsof er vorige week helemaal niets gebeurd is.

Nou lieve mensen, ik hoop dat jullie het leuk vonden om mijn verslag te lezen. Ik ga maar eens eten koken, aangezien mijn moeder het hier niet doet voor me :(

Tot blogs!

  • 21 September 2013 - 10:23

    Simone:

    Hee Mel! Leuk je te horen! Altijd leuk om te weten wat je allemaal doet. Je maakt
    Weer een hoop leuke dingen mee. Nog gefeliciteerd met je neefje!
    Leuk hoor zo een klein mannetje erbij. Wel jammer van dat slechte weer.
    Hier wordt het dit weekend 20 graden zeggen ze.Eerst zien en dan geloven haha
    Je nederlands ging nog zeer goed hoor.Wel goed voor je engels hoor.
    Op deze manier is mijn zus lerares Engels geworden haha.Vandaag is in filmwijk
    De rommelroute. Als t droog blijf doe ik mee ff afwachten.Hier gaat alles zijn
    gangetje.Vanavond heeft Desmond een feest in Amsterdam. Ze gaan
    Allebei goed met de studie.liselot zit in Rotterdam nu voor haar master.
    Desmond voor zijn bachelor.Ga jij dit jaar nog in Nederland verder met je studie?
    Of volgend seizoen! Nou Mel geniet er nog van! Dat gaat zeker lukken.
    Dikke xxx van ons 4 .xxxxxxx

  • 21 September 2013 - 20:56

    Tante Ank:


    Hallo Melanie,
    Wat een gezellig lang verslag,mijne is korter ik maak hier niet veel mee.
    maar leuk dat je kan studeren en ook heel veel van natuur kan genieten .
    op de fotos zie ik hoe mooi het daar is en jullie ook plezier hebben .
    Straks weer een hele ervaring rijker Mel.
    ik geniet altijd van je verslag ,
    heel veel groetjes ,
    tante Ank.

  • 24 September 2013 - 19:43

    De Beekies:

    hey Mel!
    Thanks voor je update. Super goed en leuk! Zo te lezen vermaak je je prima daar. En zie je veel moois.
    Veel plezier.
    en nog even succes met je nieuwe voetbalteamgenoten...
    liefs van ons viertjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Albuquerque

Melanie

Actief sinds 06 Juli 2010
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 46924

Voorgaande reizen:

27 December 2014 - 07 April 2015

Backpacken in Australië, Fiji, Canada en IJsland

17 December 2013 - 20 Januari 2014

Backpacken door Centraal Amerika

13 Augustus 2013 - 17 December 2013

Minor in Amerika

06 September 2010 - 06 Juli 2011

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: