De start van een nieuw avontuur - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Melanie - WaarBenJij.nu De start van een nieuw avontuur - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Melanie - WaarBenJij.nu

De start van een nieuw avontuur

Blijf op de hoogte en volg Melanie

01 Augustus 2013 | Nederland, Almere Stad

Hoi allemaal,

Sommige van jullie hebben inmiddels al de klok horen luiden en misschien zelfs ook al de klepel gezien. Maar niet iedereen heeft de klok gehoord, vandaar dit verslagje om iedereen op de hoogte te brengen van mijn nieuwe avontuur.

Na de zomervakantie begin ik alweer aan mijn derde een laatste jaar van mijn bachelor- opleiding. In het derde jaar heb je de mogelijkheid om voor een half jaar (voor je minor) in het buitenland te studeren. Deze mogelijkheid kon ik natuurlijk niet laten liggen!

Eind juni kreeg ik te horen dat ik toegelaten ben tot de University of New Mexico in Albuquerque, New Mexico. Vanaf toen zijn alle balletjes gaan rollen, er moe(s)t veel geregeld worden: van een visum tot je inschrijven voor vakken en het regelen van een woning. Nog lang niet alles is op dit moment tot in de puntjes geregeld, maar het grote geheel is er.

Mijn ticket heb ik inmiddels ook gekocht, ik vlieg 13 augustus naar Albuquerque. Dat is echt al heel snel, over minder dan twee weken! Ik heb dan 15 en 16 augustus introductie/oriëntatiedagen om kennis te maken met de universiteit en ook om de laatste dingen te regelen voordat school begint. De eerste lessen zijn daar namelijk al op 19 augustus.

Het appartement waar ik in ga wonen heb ik inmiddels ook helemaal geregeld. Ik ga in een appartementencomplex wonen waar je een appartement deelt met 3 andere studenten, ieder heeft dan z'n eigen slaap- en badkamer. De keuken en woonkamer zijn wel gedeeld. Het appartement is geheel gemeubileerd, wat echt een uitkomst is! Voor een half jaar was ik niet van plan zelf een bed, bureau etc, etc, aan te gaan schaffen. Het ligt op ongeveer 10 minuutjes lopen van de universiteit, dus dat is ook wel echt ideaal.

Voor nu heb ik zo'n beetje alles wel verteld denk ik. Het komende half jaar zal ik jullie via dit blog weer op de hoogte houden!

xx Mel

  • 01 Augustus 2013 - 17:42

    Aster:

    Hey buurtje!!

    Wat gaaf dat je weer naar t buitenland gaat!! Geniet ervan en ik kijk uit naar je verhalen@ trots op je! Liefs je buurtje

  • 01 Augustus 2013 - 19:19

    Tante Ank.:

    Hoi Melanie,
    Wat een kans en ook een heel avontuur maar zo zie en leer je veel van andere culturen .
    leuk dat we je kunnen blijven volgen .heel veel sukses ik bel nog wel .
    lieve groet ,tante Ank.

  • 01 Augustus 2013 - 21:06

    Chgvanbaarsen:

    Heel veel succes en sterkte met je studie en het verblijf in New-Mexico.

    Liefs en groet
    Corrie en Jan

  • 01 Augustus 2013 - 21:08

    Boeman:

    Yo Mellie,

    Allemaal enorm leuk hoor voor je....
    Maar met wie moet ik nu nutteloos lang inhoudsloos ouwe hoeren?

    En sjakie klaagt dat je met hem ook niets hebt overlegt.

    Al met al niet zo fraai..
    Maar uiteraard een geweldige tijd gewenst, en kom heelhuids weer thuis.

    Groetjes patrick w.

    Ps: onthoud wel: je kunt je familie niet uitkiezen, maar je schoonfamilie wel.

  • 02 Augustus 2013 - 17:20

    Carola:

    Hoi Melanie,

    Fijn dat het allemaal gelukt is. Een kamer met eigen badkamer is echt heerlijk. Met al een jaar ervaring in Mexico zullen deze zes maanden wel voorbij vliegen. We zien je gelukkig nog voor je vertrekt.
    In ieder geval heel veel plezier en probeer er vooral van te genieten!

  • 02 Augustus 2013 - 21:27

    Simone:

    Hoi Mel,

    Spannend Mel! Je gaat ervoor! Heel veel succes in New Mexico! We gaan je weer volgen. Liefs kus de emmelkampjes

  • 17 Augustus 2013 - 18:55

    De Beekies:

    Hey Mel,
    Super leuk joh je nieuwe avontuur. We wensen je heel veel plezier! Heb je een goed vlucht gehad? En hoe bevalt het de eerste dagen? We zien uit naar je verhalen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melanie

Actief sinds 06 Juli 2010
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 46927

Voorgaande reizen:

27 December 2014 - 07 April 2015

Backpacken in Australië, Fiji, Canada en IJsland

17 December 2013 - 20 Januari 2014

Backpacken door Centraal Amerika

13 Augustus 2013 - 17 December 2013

Minor in Amerika

06 September 2010 - 06 Juli 2011

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: