De laatste weken - Reisverslag uit Albuquerque, Verenigde Staten van Melanie - WaarBenJij.nu De laatste weken - Reisverslag uit Albuquerque, Verenigde Staten van Melanie - WaarBenJij.nu

De laatste weken

Blijf op de hoogte en volg Melanie

09 December 2013 | Verenigde Staten, Albuquerque

Lieve allemaal,

Hier is dan eindelijk weer een verslag vanuit Amerika. Het heeft even geduurd, kwam voordat omdat er niet zo heel veel spannende dingen op de planning stonden.

Het eerste weekend van november heb ik gehiked in de Jemez Mountains. Deze bergen zijn gevormd doordat er heel lang geleden een actieve vulkaan heeft huisgehouden daar. Door de hete lava hebben de bergen en rotsen aparte vormen gekregen, waardoor de hike ook wel de 'Goblin Hike' wordt genoemd. Ik heb echt super genoten van deze hike, het was prachtig weer en de omgeving was helemaal super. Ik hoop dat de foto's een goede impressie geven.

Ze hebben hier op de universiteit aardig wat activiteiten voor de uitwisselingsstudenten, zo ook hadden ze een voetbaltoernooi georganiseerd. De eerste wedstrijd wonnen wij met 11-0! Dat beloofde veel goeds, helaas verloren we de tweede wedstrijd en kwamen we niet in de finale te staan. Toch was het weer leuk om even een balletje te trappen!

Op de uni zelf gaat alles prima, mijn cijfers zijn om over naar huis te schrijven, haha, hoef niet heel veel moeite te doen en haal goede cijfers. Nou ik klaag niet, of toch wel?! Het zou niet verkeerd zijn om af en toe academisch een uitdaging aan te gaan, maargoed blijkbaar moet ik dat in Nederland maar doen.

28 november was het Thanksgiving hier in Amerika. Ik ben voor een lang weekend naar Boise gevlogen om daar mijn gastgezin en vrienden weer te bezoeken. Het was echt een topweekend en had wel gewild dat de tijd niet zo snel ging of dat ik eeuwig kon blijven. Het voelt toch een beetje als thuiskomen daar.

Afgelopen week was alweer de laatste lesweek hier! De tijd is echt voorbij gevolgen. A.s. maandag en dinsdag heb ik nog een tentamen en dan begint mijn vakantie al!! Super chill :)

Om al een beetje in de vakantiestemming te komen ben ik dit weekend met Chris en Kenza op een roadtrip gegaan. Chris zijn moeder (zijn ouders zijn gescheiden) woont in Alamogordo, een leuk stadje midden in de bergen, zo'n 3,5 uur rijden van Albuquerque. Dichtbij Alamogordo ligt een nationaal park White Sands genaamd. White Sands heeft zijn naam te danken aan het feit dat het super grote duinen zijn van alleen maar wit zand! Het zand is hier wit omdat er een zout in gemengd zit, namelijk gypsum kristallen. Ik zal jullie verder niet vermoeien met de scheikundige details haha. Onwijs indrukwekkend om te zien, dat is het zeker!

En uiteraard had ik het niet helemaal getroffen met het weer, haha, het was super koud toen wij in White Sands waren en het waaide super hard. Zoals op de foto's te zien is kon je niet echt verschil uitmaken tussen de wolken en het zand, omdat het zo bewolkt was. Maar dat mocht de pret niet drukken, ookal bevroor ik daar bijna heb ik toch even met open mond rondgekeken. Niet normaal zoveel zand op één plek. De duinen van White Sands bestrekken namelijk een gebied van 710 km²!!!

Deze komende week staat er niet heel veel op de planning. Nadat ik mijn laatste tentamens heb gehad zal ik toch echt moeten beginnen met inpakken! Dinsdag 17 december vlieg ik namelijk naar mijn volgende bestemming, namelijk Costa Rica. Ik hoor jullie al denken; "Wat moet ze daar nou?"
Nou, wat ik daar ga doen is backpacken! Ik ga een groepsreis doen met een man of 15 door Centraal Amerika. Ik begin in Costa Rica en zal via Nicaragua, Honduras, El Salvador, Guatemala en Belize uitkomen in Cancun, Mexico. Vanuit Cancun zal ik 19 januari terugvliegen naar Amsterdam, waar ik 20 januari weer op Nederlandse bodem zal staan. Ik heb er nu al super veel zin in!!!

Ik zal in die maand dat de reis duurt proberen jullie op de hoogte te houden, maar aangezien ik een groot gedeelte van de reis in de middle of nowhere zit verwacht ik niet altijd internet te kunnen vinden, haha.

Voor nu is dit mijn laatste verslag vanuit Albuquerque. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om mijn blogs te lezen en een beetje op de hoogte te blijven van mijn fratsen!

Tot blogs!

  • 09 December 2013 - 03:23

    Marinus Verwey:

    Hoi...Thanks for the wonderful reporting of your educational trip to New Mexico over the past months. The photos were splendid just like a travelogue show. I hope I will see some good ones from your hiking trip to Central America and I was wondering if you are going to keep us all update.

    Have a Merry Green Christmas...hope to see you sometime in the future.

  • 09 December 2013 - 09:34

    Lieke:

    Ha Smellie,

    Leuk verslagje weer! Je reisplan voor Centraal Amerika klinkt super! Heel veel plezier en maak maar veel foto's!

    Groetjes,

    Lieke

  • 09 December 2013 - 10:29

    Steph:

    Mel!

    Wat maak je toch gave dingen mee he.. leuk hoor! Geniet er maar goed van, voor je het weet zit je weer in t koude kikkerlandje tegen de gebouwen aan te kijken ;).

    Be safe!

    Groetjes,
    Steph

  • 09 December 2013 - 12:57

    Esther:

    Hai Mel,

    Wat prachtig zeg die witte stranden! Geniet nog van je laatste weken en tot snel.

    Groetjes Esther

  • 16 December 2013 - 12:39

    De Beekies:

    Hey Mel,
    Super hoor dat je zo'n fijne tijd hebt daar. Leuk om te lezen. Met de kids de foto's gekeken. Ver weg maar toch dichtbij.
    Veel plezier met backpacken! Geweldig!
    liefs van ons viertjes

  • 17 December 2013 - 19:45

    Tante Ank:

    hoi Melanie,

    Wat een leuk verslag en wat maak je veel mee
    mooie fotós
    en nu op avontuur backpacken .
    geniet er van
    groetjes ,tante Ank

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Albuquerque

Melanie

Actief sinds 06 Juli 2010
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 46915

Voorgaande reizen:

27 December 2014 - 07 April 2015

Backpacken in Australië, Fiji, Canada en IJsland

17 December 2013 - 20 Januari 2014

Backpacken door Centraal Amerika

13 Augustus 2013 - 17 December 2013

Minor in Amerika

06 September 2010 - 06 Juli 2011

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: