De eerste week - Reisverslag uit Albuquerque, Verenigde Staten van Melanie - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Albuquerque, Verenigde Staten van Melanie - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg Melanie

21 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Albuquerque

Hoi allemaal,

Hier dan mijn eerste verslag vanuit Albuquerque. Ik ben hier "pas" een week, maar heb al best veel gedaan.

Mijn vlucht is prima verlopen, geen vertraging ofzo, allemaal volgens schema. Op het vliegveld hier werd ik opgehaald door mijn tijdelijke gastgezin. Mijn "gastvader" heet Chris en mijn "gastmoeder" heet Kenza. Ze hebben een dochtertje Lila, zij is 1,5 jaar. Super aardige mensen. Onderweg van het vliegveld naar hun huis zijn we meteen over de campus gereden en heb ik mijn ogen uitgekeken. Ik wist dat het een grote campus was, maar zo groot had ik ook weer niet verwacht.

Woensdag heb ik eigenlijk de hele dag rondgehangen op de campus, mijn "gastouders" moesten gewoon werken. Ik heb mezelf wegwijs gemaakt en wat dingentjes kunnen regelen, zoals mn Amerikaanse telefoon enzo. Ook ben ik samen met een andere student van de VU naar de mall geweest om daar even rond te kijken.

Donderdag en vrijdag waren er orientatie dagen voor uitwisselingsstudenten. Donderdag zijn we naar Old Town geweest met de hele groep (zo'n 150 studenten). We hebben vooral gezellig gepraat met elkaar en rondgekeken. Verder niet heel veel bijzonders. Vrijdag hadden we eigenlijk een soort van 'college' over regels en "do's and don'ts' hier in Amerika. Was ook niet bijzonder. Vrijdagmiddag had ik besloten dat het een goed idee was om "even" naar Lobo Village te lopen (het appartementencomplex waar ik woon). Nou dat was dus niet even... Ben dik 45 minuten onderweg geweest (na ook nog eens links te zijn gegaan waar ik rechts moest xD). Ik kan je vertellen, erg prettig was de wandeling niet, haha. Er is geen centimeter schaduw te vinden hier en vrijdag was het dik 38 graden. Bloedheet dus.. Al met al heb ik uiteindelijk de weg gevonden en heb ik een paar dagen kunnen genieten van het feit dat ik erg verbrand was, haha

Voor het weekend stond eigenlijk niet zo veel op het programma. Zaterdag was het "move- in day", dus kon ik eindelijk m'n eigen appartementje in! Eerst zijn mn gastgezin en ik nog uit eten geweest voor de lunch. Eenmaal uitgegeten zijn we naar mijn appartement gegaan om te kijken wat ik allemaal moest aanschaffen. En dat was veeeeel! Van een douchegordijn tot kledinghangers tot beddengoed tot potten en pannen, ik moest echt alles hebben. We hebben dus meteen de Walmart geplunderd (volgens mij zit die man nog met een lach op z'n gezicht als hij mijn bonnetje voorbij ziet komen...). Verder heb ik de rest van mijn zaterdag gebruikt om m'n koffer uit te pakken en alles in te richten naar mijn wens.
Zondag was een relaxde dag. Niet veel gedaan, moest even naar de campus om iets te regelen. Verder thuis geweest en een beetje gekletst met mn huisgenootjes. Ik heb 3 huisgenootjes, alle 3 erg aardige meiden.

En dan begonnen maandag toch echt de lessen!! Aangezien ik mag kiezen wat ik wil aan vakken, heb ik voor de volgende vakken gekozen:
- Spaans
- Sport fysiologie
- Histologie
- Anatomie & fysiologie
- Topics in Biology (houdt in dat je elke week een wetenschappelijk artikel leest en bestudeert en in de les erover discussieert)
De eerste week van lessen hier schijnt niet heel veel voor te stellen en dat heb ik inmiddels ook al ervaren. Vrijwel alle lessen zijn bedoeld om een intro te geven over wat je het komende semester kan verwachten, welke boeken je nodig hebt, etc.

Nou, dat was het weer voor deze keer. Ik heb foto's toegevoegd van mijn kamer en het appartementencomplex hier (wat echt het idee geeft alsof je op een resort zit).

Tot de volgende blog!

  • 21 Augustus 2013 - 11:16

    Boeman:

    Jo Mellie,

    Zo een hotel hebben wij in turkije geboekt. Dat ziet er supercool uit. Volgens mij ga je je daar wel vermaken.
    Geniet ervan, yolo, yolo, yolo.

    Al een beetje rijke jonge knappe en intressante amerikanenvan een beetje niveau ontmoet?


    Patrick en Monique.

    PS: app me even met je nieuwe nummer, ik heb niemand om inhoudsloos mee te ouwe hoeren...

  • 21 Augustus 2013 - 19:59

    Tante Ank:


    Hoi Melanie,
    Als ik dit zo lees houd jij het daar wel een half jaar uit ,en een luxe appertement.
    Weer een nieuwe uitdaging veel sukses met je studie.
    ik vind het leuk om je zo te volgen .
    heel veel groetjes ,tante Ank.

  • 25 Augustus 2013 - 10:37

    Corrie:

    Ha goedemorgen Melanie,

    Het ziet er allemaal gelikt uit. Lijkt me reuzeleuk om op die manier te "studeren".

    Heel veel plezier en veel succes vanuit een heerlijk koel Nederland,

    Liefs
    tante Corrie en Oom Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Albuquerque

Melanie

Actief sinds 06 Juli 2010
Verslag gelezen: 878
Totaal aantal bezoekers 46919

Voorgaande reizen:

27 December 2014 - 07 April 2015

Backpacken in Australië, Fiji, Canada en IJsland

17 December 2013 - 20 Januari 2014

Backpacken door Centraal Amerika

13 Augustus 2013 - 17 December 2013

Minor in Amerika

06 September 2010 - 06 Juli 2011

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: